Press Release Janny Kok

HANDEL IN NIEUWS
Journalisten willen het niet hardop zeggen, maar in feite handelen ze in nieuws en dan het liefst zo smeuïg mogelijk. Ik kreeg ooit de instructie “klop het een beetje op, voeg wat kleur toe”. Die opdracht kwam van een nieuwsredacteur van een Engels schandaalblad. Dan weet een mens het wel.
Ik richt me liever op écht nieuws en achtergronden zonder opsmuk. Dat werk lever ik sinds eind jaren 70 van de vorige eeuw; de afgelopen jaren ook voor de krant van Ondernemend Vreewijk.

In feite ben ik weer teruggekeerd naar het begin van mijn loopbaan, toen ik als nietsvermoedende tolk-vertaler Engels bij het huis-aan-huisblad Het Zuiden de eerste schreden op het journalistieke pad zette . Daarvoor haalde ik nieuws uit Rotterdam-Zuid, dus ook uit Vreewijk. Daarna voerde de journalistieke tocht langs nationale en internationale (vak)bladen. Ik ben al een tijdje de secretaris van Ondernemend Vreewijk, als opvolgster van allesdoener Toos de Groot. Die positie is een onderneming op zich. Daarnaast blijft mijn blik gericht op hetgeen er op stedelijk, nationaal en internationaal gebied gebeurt.

Meer weten? Kijk a.u.b. rond op mijn website www.jannykok.nl , op You Tube, LinkedIn, Twitter, Facebook. Ondernemend Vreewijk heeft een prominente plek op YouTube, Facebook en Twitter. Daarop, in de nieuwsbrief en in andere uitingen willen alle betrokkenen graag nieuws en achtergronden melden. Dat kan alleen als lezers de medewerkers daarop attent maken.

Press Release – internationaal persbureau van Janny Kok.

Middenin Vreewijk drijft Janny Kok al tientallen jaren haar eenvrouwsbedrijf in journalistieke producties en communicatieadvies. Haar kernactiviteit is productie voor internationale maritieme vakbladen. Verder werkt ze mee aan andere publicaties, zoals die van de Vereniging Ondernemend Vreewijk, en is ze actief als copresentator op congressen. Bezoek Janny’s website voor meer informatie over haar werk en andere activiteiten. (Sorry, alleen Engelstalig)

Meiendaal 231
3075 KJ Rotterdam
010 4196291, 06-53438620
www.jannykok.nl

Over Janny Kok

Als freelance journalist zetten nieuwsbronnen en opdrachtgevers mij ertoe aan het ‘product Janny Kok’ kwalitatief hoog te houden. Want waarom zou je een freelancer inhuren, als je substandard werk krijgt. Dat leveren van goed werk en dat precies op tijd afleveren is prioriteit nummer 1 van deze generalist, die het generalist zijn als toegevoegde waarde beschouwt. Het feit dat ik voor een fors deel Engelstalige productie lever, zie ik ook als toegevoegde waarde van het ‘product Janny Kok’. Onder het kopje 'maatschappelijk verantwoord ondernemen' valt mijn bestuurslidmaatschap van de vereniging Ondernemend Vreewijk. Daarvan ben ik de secretaris.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.